Servis: +420 734 724 265
Prodej: +420 605 430 574
E-mail: obchod@bike-life.cz
SCOTT 2022 - novinky
SCOTT odtajnil nové provedení celoodpružených kol SPARK. Došlo k zásadní změně v designu, geometrii i uložení tlumiče. Jedním slovem dokonalost.
Nově byl představen nový model SPARK z modelové řady SCOTT 2022. U těchto modelů se čekalo, že dojde k radikální změně a výsledek je opravdu parádní. Ostatně na změny u těchto modelů se podíváme nyní podrobně.
Spark jak ho známe tady byl již od modelové řady 2016. Byl představen časově na letní olympijské hry 2016 a tak je tomu i nyní, pro letní olympijské hry přichází SCOTT s novinkou a kompletně přepracoval řadu SPARK. SCOTT využil spolupráce se švýcarskou firmou BOLD, kterou koupil a která je známá svojí integrací tlumičů do rámu. To se promítlo i do nového SPAKU.
Modelová řada kol SPARK zůstane stejná jako v předchozích letech a to SPARK s přívlastkem RC míří čistě na závodní styl jízdy se zdvihy 120 mm a pak je tu řada SPARK 900, kde jsou stejně jako v minulých letech zdvihy 130 mm a je tedy zaměřena více na zábavu a traily. Novinkou jsou zdvihy na modelech RC, kde dříve byly výhradně 110/100 mm a nyní jdou rovnou na 120 mm.
NOVÉ PLNĚ INTEGROVANÉ ULOŽENÍ TLUMIČE
Tím nejzásadnějším, co se na novém SPARKU událo je určitě integrace tlumiče do rámu. Tuto hodně specifickou věc přebral SCOTT od BOLDU. Že byl SPARK úspěšný již v minulých letech byla jasná věc, nový SPARK na tuto tradici určitě naváže. Krásný čistý design bez zbytečných rušících prvků - to je na první pohled vidět. Minimalistické uložení tlumiče uvnitř rámu maximálně eliminuje kroucení tlumiče, takže na něj působí jen síly, které mají a navíc ho dokonale chrání před vodou, kameny a blátem.
Dalším plusem této konstrukce je ten, že uložení horního čepu integrovaného vahadla může být většího průměru, takže je zpevněna nejen tuhost celého rámu, ale i celé zadní stavby. To, že tlumič je schován uvnitř rámu vůbe nevadí jeho ovládání, protože jak v minulosti, tak i nyní je ovládán z řidítek jednou páčkou spolu s vidlicí, a to patentovanou páčkou Twinlock. Mimochodem i ta prošla pro rok 2022 změnou a je kompaktibilní s brzdovými pákami SHIMANO vybavené systémem I-Spec.
Další vychytávkou je nastavení SAG. Na levé straně hlavního čepu najdete stupnici, kde si můžete nastavené hodnoty jednoduše prohlédnout.